איך להישאר מרוכזים כשלומדים למבחן?

אנחנו יודעים, זה ממש לא קל להישאר מרוכזים כשלומדים למבחן. לפעמים יש כל כך הרבה חומר, שרק המחשבה על לנסות להכניס את כל המידע הזה לראש היא מעייפת. הריכוז הולך לאיבוד מהר, ואיתו הסיכוי לקבל ציון גבוה.

אבל בדיוק בשביל זה אנחנו כאן - בשביל להסביר לכם איך לעשות את הדברים נכון, ולזכור שהכל אפשרי, אפילו לקבל מאה. מומלץ לקרוא עד הסוף ולפעול על פי ההנחיות!

 

קודם כל - דאגו לגוף שלכם

לא לחינם אמרו חז"ל, נפש בריאה בגוף בריא. כדי ללמוד בצורה יעילה, אתם צריכים לדאוג שהגוף שלכם מתפקד כמו שצריך. תישנו לפחות שבע שעות כל לילה, תאכלו אוכל בריא עם הרבה חלבון ומעט סוכר, ומעל הכל - עשו הרבה ספורט. 

מה הקשר בין אורח חיים בריא למבחנים?

שמירה על גוף בריא וחזק תבטיח לכם שתוכלו להתרכז לאורך זמן בלמידה, בלי יותר מדי נפילות אנרגיה ותחושה של עייפות. נכון, זה מצריך מכם לסגל הרגלים חדשים, אבל אנחנו מבטיחים לכם שההרגלים האלה יעזרו לכם מאוד גם בשלבים מאוחרים יותר בחיים. בקיצור, אם אתם רוצים להיות חרשנים אמיתיים - תתחילו לעשות ספורט.

 

קחו הרבה הפסקות

הפסקות אולי נראות כמו בזבוז זמן בהתחלה, אבל למעשה הן חיוניות ביותר על מנת לשמור על ריכוז גבוה לאורך זמן. יציאה להפסקה מדודה תעזור לכם לנקות את הראש ולהתרענן, וכך החומר ייכנס למוח בקלות רבה יותר. כשאנחנו לומדים עייפים ויגעים, המילים והמספרים פשוט עוברים לנו מעל הראש. עם זאת, כאשר אנחנו לומדים עם מוח רענן וטרי, החומר נכנס אליו בצורה טובה יותר.

מה כדאי לעשות בהפסקה?

אנחנו רוצים להגיד לכם קודם כל דווקא מה לא כדאי לכם לעשות בהפסקה. לא כדאי לכם להיות בפלאפון. לא כדאי לכם לראות סרטונים ופרקים בנטפליקס. לא כדאי לכם להתעדכן בחדשות. מה שכן כדאי לכם לעשות הוא כמובן לצאת להליכה מרעננת, אשר תעזור לכם לנשום קצת אוויר פתוח ונקי, לפנות בראש מקום לעוד חומר ולמתוח את האיברים אחרי הישיבה הממושכת.

איך להישאר מרוכזים כשלומדים למבחן

למדו עם חברים

ללמוד עם חברים זו דרך מצויינת להישאר מרוכזים בזמן שלומדים למבחן גדול. הסיבה לכך היא שכאשר אחד החברים מאבד את הריכוז ומתייאש, החברים הטובים שלו יכולים לעודד אותו להמשיך עוד קצת. בנוסף, אם אחד החברים מבין את החומר טוב יותר, הוא יכול לעזור לחברים שלו ולהסביר להם את החלקים המורכבים יותר. בצורה זו, כולם נתרמים ומבינים את הדברים לעומק ובצורה נהירה. 

 

היו סלחנים כלפי עצמכם

בשורה התחתונה - ללמוד זה קשה. לא תמיד אפשר לכסות את כל החומר לפני המבחן, וזה לגמרי בסדר גם לוותר על כמה עמודים אם אתם מרגישים שאתם לא יכולים יותר. הדבר הכי חשוב הוא שתעשו את המיטב שביכולתכם, שתעברו את המבחן בשלום, ותשמרו על ממוצע סביר פלוס בתעודת סוף השנה. בגרות זה לא הכל בחיים, וחוץ מזה, תמיד אפשר להשלים אותה אחר כך.

 

להצליח במבחנים עם אתר בהצלחה

אצלנו באתר בהצלחה תוכלו למצוא את כל המבחנים שאתם צריכים כדי לתרגל את החומר הנלמד. תרגול מבחנים הוא המפתח להצלחה ברגע האמת - אבל אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם את זה. אם אתם מורים במערכת החינוך, תוכלו להוריד ולהדפיס מהאתר שלנו חומרים שיעזרו לכם להגיע לשיעור עם דפי עבודה איכותיים ויעילים.

יש מבחן מסויים שחסר לכם? נשמח לשמוע! אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל רגע.

 

מאמרים נוספים

בהצלחה - אתר המבחנים של ישראל

אתר בהצלחה הוקם בכדי לעזור לילדינו להצליח בלימודים ובבחינות המתקיימות בבתי הספר של מערכת החינוך בישראל וזאת ע”י אימון ותרגול של פתירת מבחנים באופן עצמאי כשלב מכין למבחנים בבתי הספר.