הכנה במתמטיקה לכיתה ז'

כל הורה שהלימודים של הילד שלו חשובים לו, וכל ילד שרוצה להצליח, יודעים שבימינו להקשיב בכיתה לרוב כבר לא מספיק. חלק נעזרים במורה פרטי, חלק בקרוב משפחה שיודע את החומר, אך הדבר שהכי חשוב לעשות מחוץ לכותלי הבית ספר זה התרגול של החומר הנלמד.

אתר בהצלחה מאפשר לכל ילד את האפשרות לתרגל וללמוד בכך לשפר את סיכויי הצלחתו. הכנה במתמטיקה לכיתה ז' היא אחד ממגוון הכלים שהאתר מספק, ובמאמר זה נסביר את החשיבות המיוחדת להכנה דווקא בשלב הזה. 

מה החשיבות של הכנה במתמטיקה לכיתה ז'?

הצלחה בתחום המתמטיקה הפכה זה מכבר לאחד מצינורות ההצלחה בעולם התעסוקה הישראלית. בין אם בצבא כאשר אנשים עם רקע מתמטי נרחב מתקבלים ליחידות איכות בצה"ל, בין אם באקדמיה בה מספר היחידות במתמטיקה משפיע באופן מובהק על סיכויי הקבלה לתואר ובין אם בעולם התעסוקה המודרני בו המתמטיקה מובילה לתפקידי הייטק שונים. לכן, יש להשקיע בהצלחה בתחום המתמטיקה כבר מגיל צעיר ובכך לסייע לשפר את סיכויי ההצלחה בעתיד.

כיתה ז' היא לרוב נקודה קריטית במסלול חייו של התלמיד מאחר שעד אותו שלב ביסודי הוא למד עם כיתתו בקבוצה אחת, אך בחטיבת הביניים נהוגה החלוקה להקבצות למידה. הקבצות הלמידה מחלקות את התלמידים לרמות למידה שונות על מנת להתאים את החומר הנלמד בהתאם לרמת התלמיד. על אף שהמעבר מהקבצה להקבצה הוא אפשרי, הוא נעשה קשה יותר ככל שמתקדמים בחומר ולכן יש חשיבות יתרה בהכנה בשלבים המוקדמים של ההקבצות – בכיתה ז'. 

חשוב לציין שהחלוקה להקבצות תשפיע מאוחר יותר על החלוקה ליחידות בתיכון, כך שתלמידים שיקבלו ציון גבוה בחטיבה ויהיו בהקבצה גבוהה ישתבצו ב5 או 4 יחידות בתיכון. גם המעבר בין יחידות בתיכון הוא קשה ואף דורש הרבה למידה עצמאית, לכן ההכנה במתמטיקה לכיתה ז' היא מהותית על מנת להיכנס למסלול הגבוה ביותר החל מההתחלה.

הכנה במתמטיקה לכיתה ז'

הכי חשוב זה לתרגל

אין ספק שללמוד בכיתה זה חשוב להצלחה, אבל במתמטיקה לתרגול יש חלק גדול בהצלחה. למעשה ברוב שעות הלימוד בכיתה מתבצע לימוד של החומר עצמו ופעמים רבות כמעט אין זמן לתרגול עצמי של החומר. עם זאת, על מנת להבין את החומר במתמטיקה יש צורך בתרגול עקבי ומרובה. התרגול מאפשר לבצע היקש מתרגיל לתרגיל וליצור הבנה יותר שלמה של הדרך בה ניגשים ופותרים תרגילים.

תרגול מבטיח גם הצלחה במבחנים. הכנה למבחן לכיתה ז' במתמטיקה שמתבסס רק על חומר ללא תרגול ישאיר את התלמיד אבוד אל מול מגבלת הזמן והלחץ של מבחן. לעומת זאת תלמיד שמנוסה בתרגול מבחנים יידע את קיצורי הדרך, ההיקשים ומה הם החישובים שחוזרים על עצמם וכך יגיע מנוסה יותר ורגוע יותר לבחינה עצמה. 

חשוב לשים לב שהתרגולים שנמצאים בחוברות הלימוד מטעם בית הספר לרוב כוללים מספר מצומצם של תרגילים מבוססי נושא, כלומר שנועדו ללמד נושא מסוים. לעומת זאת המבחנים פעמים רבות מכילים תרגילים אשר משלבים בין נושאים או בנויים בצורה שונה. לכן העדיפות היא לתרגל באמצעות תרגילים אשר בנויים באותה מתכונת שתהיה במבחן.

קצת על אתר בהצלחה

אתר בהצלחה מאפשר גישה למבחנים רבים מכל המקצועות ולאורך שנות הלימודים השונות במערכת החינוך, כך שכל תלמיד יוכל לתרגל את בזמן וקצב הנוחים לו ולרכוש ביטחון בחומר הנלמד. למשל עבור המעוניינים בהכנה במתמטיקה לכיתה ז' ניתן יהיה למצוא מבחני מיפוי, מבחנים בנושאים ספציפיים ואף מבחני סיכום. כך לכל תלמיד יש את האפשרות ללמוד, להתקדם ולהצליח.

מאמרים נוספים

בהצלחה - אתר המבחנים של ישראל

אתר בהצלחה הוקם בכדי לעזור לילדינו להצליח בלימודים ובבחינות המתקיימות בבתי הספר של מערכת החינוך בישראל וזאת ע”י אימון ותרגול של פתירת מבחנים באופן עצמאי כשלב מכין למבחנים בבתי הספר.