איך להתכונן למבחן גדול?

עומדים בפני מבחן גדול כמו מבחן מחצית, מבחן סוף שנה, מתכונת או אפילו בגרות? להתכונן למבחן גדול זה לא תמיד קל. צריך להיות מרוכזים, לזכור המון חומר, וגם לדעת איך לשלוף אותו ברגע האמת.

בכתבה הבאה אנחנו הולכים להסביר לכם בדיוק איך לעשות את זה צעד אחר צעד, כך שתוכלו להגיע למבחן מוכנים ורגועים. מומלץ מאוד לקרוא עד הסוף!

 

הכי חשוב: אל תתחילו ברגע האחרון

זו אולי העצה הכי חשובה, אבל גם זו שהכי קשה ליישם. אנחנו נוטים להתחיל ללמוד למבחנים ברגע האחרון ממש, במקום להתחיל בזמן הנכון. והזמן הנכון, כמו שאתם בטח יודעים, הוא לפחות שבוע-שבועיים מראש. המוח האנושי מתקשה מאוד להכניס כמות גדולה של ידע בזמן קצר - במיוחד אם מדובר בשמות, תאריכים, סיפורים ועוד דברים דומים אשר נוטים להופיע במבחנים. המוח שלנו בנוי ללמידה איטית, כלומר, קצת כל יום. 

למה חשוב להתחיל ללמוד מוקדם?

אם תלמדו חומר מסוים ביום ראשון, ותחזרו עליו בקצרה ביום שני, אתם תגלו שביום רביעי אתם זוכרים אותו ללא בעיה כלל. ואם תחזרו על התהליך הזה במשך שבוע, אתם תצליחו ללמוד הרבה מאוד חומר.

לעומת זאת, אם אתם מתחילים ללמוד יום לפני המבחן, ומנסים לדחוס את כל החומר בכמה שעות - הסיכוי שהמוח שלכם יצליח להכיל את כל זה הוא די קלוש.

 

מה צריך לעשות כדי להיות מוכנים למבחן?

חשוב מאוד להכיר את מבנה המבחן שאתם הולכים לעשות, ולתרגל כמה שיותר מבחנים דומים. בית הספר לא בוחן אתכם רק עם ההיכרות עם החומר, אלא גם על המיומנות שלכם בפתירת המבחן עצמו. אם תחפשו באתר מבחנים לבית ספר יסודי, תוכלו למצוא מבחנים רבים לדוגמה אשר יעזרו לכם לתרגל את החומר הנלמד וגם את הבנת הנקרא שלכם.

איך להתכונן למבחן גדול

אל תשכחו לעשות הרבה הפסקות

למידה למבחן גדול יכולה להיות מלחיצה מאוד. הרבה פעמים תלמידים יכולים להילחץ עד כדי כך, שהם חושבים שאם ילמדו ללא הפסקה - זה יעזור להם להצליח. אך למעשה אין דבר רחוק יותר מן האמת. יציאה להפסקה כל חצי שעה עד שעה עוזרת מאוד להתרכז ולהעלות את האפקטיביות הכללית של הלמידה.

איך לתכנן את ההפסקה נכון?

חשוב לציין כי ההפסקה לא צריכה להיות ארוכה מאוד. מספיקות רק חמש או עשר דקות, והמוח שלכם כבר יהיה יותר רענן וגמיש. עם זאת, חשוב לזכור שבזמן ההפסקה עדיף לא להיות בפלאפון ולראות סרטונים אלא לצאת לסיבוב בחוץ או לעשות מתיחות.

 

להכין שליפים (אבל לא בהכרח להשתמש בהם)

זה אולי נשמע קצת מוזר, אבל הכנה של שליפים עוזרת מאוד ללמוד את החומר לקראת המבחן - גם אם לא משתמשים בהם. הסיבה לכך היא שבזמן הכנת השליף אתם למעשה "בוחרים" את החומר החשוב ביותר, זה שאסור לשכוח ויכול להציל אתכם ברגע של בלקאאוט. ההכנה של השליף היא גם הכנה למבחן. 

כמובן שאתם יכולים גם להשתמש בו - למרות שאנחנו מקווים שלא תצטרכו לעשות זאת. רק אל תגידו שאנחנו אמרנו. 

 

להתכונן למבחן עם אתר בהצלחה

אתר "בהצלחה" ילווה אתכם כל הדרך לציון מאה. באתר שלנו תוכלו למצוא חומרי לימוד רבים לכיתות היסודי והעל יסודי, שיהפכו את תהליך הלמידה שלכם לקל ומהנה. רק להוריד, להדפיס ולהשתמש.

 

מאמרים נוספים

בהצלחה - אתר המבחנים של ישראל

אתר בהצלחה הוקם בכדי לעזור לילדינו להצליח בלימודים ובבחינות המתקיימות בבתי הספר של מערכת החינוך בישראל וזאת ע”י אימון ותרגול של פתירת מבחנים באופן עצמאי כשלב מכין למבחנים בבתי הספר.