איך מתכוננים למבחנים באנגלית?

עומדים בפני מבחן גדול באנגלית, ולא יודעים איך להתכונן? הכתבה הזו היא בדיוק מה שאתם צריכים לקרוא. בין אם אתם הולכים לעשות בגרות, מתכונת, מבחן סוף שנה או סתם בוחן קטן ושגרתי - הכנה למבחן באנגלית יכולה להיות ממש מהנה. השפה האנגלית נמצאת סביבנו באופן יומיומי, כמעט בכל ערוצי התקשורת ובכל מה שאנחנו עושים.

אספנו בשבילכם חמישה טיפים של אלופים, שיעזרו לכם לעבור כל בחינה בהצלחה מרובה. 

 

טיפ ראשון - לקרוא כמה שיותר

כדי לעבור את הבחינות בקלות, חשוב להפוך את הקריאה להרגל. הנה כמה הצעות לדרכים שבהן תוכלו לתרגל קריאה באנגלית כחלק משגרת היומיום שלכם, בלי להתאמץ יותר מדי.

כתוביות בסדרות וסרטים

אם אתם רואים סדרה או סרט בנטפליקס - לא חשוב באיזו שפה - הפעילו כתוביות באנגלית והשתדלו לקרוא כמה שיותר מהן. בהתחלה זה יהיה קשה ויכול להיות שתפספסו חלק מהטקסט, אבל עם הזמן תגלו שאתם יכולים לקרוא יותר ויותר מהר.

פוסטים ברשתות החברתיות

התחילו לעקוב אחרי פרופילים מחו"ל שמעניינים אתכם. רצוי לבחור באנשים שכותבים פוסטים ארוכים. הנושא פחות משנה - זה יכול להיות ספורט, אומנות, אופנה או כל דבר אחר. העיקר שיהיה באנגלית.

יש גם כמה מורים לאנגלית באינסטגרם ובטיקטוק, אשר מעלים סרטונים שמלמדים אנגלית בצורה חווייתית ומעניינת, ויכולים לעזור לכם להרחיב את אוצר המילים ולשפר את הדקדוק. 

ספרים

אם אתם אוהבים לקרוא ספרים, אמצו הרגל חדש של קריאת עמוד אחד כל יום באנגלית. אפשר להתחיל מספרי ילדים, או מספרים פשוטים כמו לדוגמה הארי פוטר. לאט לאט תגלו שאתם יכולים להתקדם לספרים מורכבים יותר.

 

טיפ שני - לדבר

בחרו חבר או חברה מהכיתה, וקבעו שיום או יומיים לפני המבחן אתם מדברים ומתכתבים רק באנגלית. אנחנו מבטיחים שדיבור באנגלית יהפוך את השפה להרבה יותר טבעית עבורכם, ובואו נודה - זה גם הולך להיות די מצחיק…

אפשרות נוספת היא למצוא חברים להתאמן איתם שהם דוברי אנגלית. אם אתם מכירים מישהו שעלה מארצות הברית או מאנגליה, או שהאנגלית שלו סתם טובה יותר משלכם, פשוט בקשו ממנו לדבר קצת. אל תתביישו לטעות ולעשות פאדיחות - מי שלא טועה, לא משתפר.

 

איך מתכוננים למבחנים באנגלית

 

אפליקציות

תוכלו למצוא עשרות אפליקציות לאייפון או לאנדרואיד שיעזרו לכם ללמוד את השפה האנגלית בקלות. רוב האפליקציות משלבות קטעי האזנה, כתיבה, ודיבור. הנה כמה הצעות לאפליקציות מוכרות ומומלצות:

  • דולינגו (Duolingo)

  • באבל (Bubble) - שימו לב שזוהי אפליקציה בתשלום, אך יש תקופת ניסיון בחינם

  • פלואנט יו (FluentU)

 

פודקאסטים 

פודקאסטים הם דרך נהדרת להתכונן לבחינות וללמוד אנגלית. אפשר להאזין להם בדרך לבית הספר או בחזרה, בבית, או אפילו בשיעור משעמם בכיתה (עם אוזניות, כמובן).

אתם יכולים להאזין לפודקאסטים באנגלית בנושאים שמעניינים אתכם, או לחפש פודקאסטים לימודיים שמעבירים את יסודות השפה ואת כללי הדקדוק הבסיסיים.

 

מהם הדברים שהכי חשוב לזכור כשמתכוננים למבחן באנגלית?

חשוב לזכור שללמוד שפה חדשה הוא לא דבר שעושים ביום אחד. הנה כמה נקודות חשובות, שיהפכו את התרגול שלכם ליעיל יותר.

מהו הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות כדי להכניס את התרגול לשגרת היומיום? 

  • להתאמן דרך נושאים שמעניינים אתכם

  • לרשום בצד כל מילה חדשה שאתם לומדים ולהשתמש בה כשמדברים 

  • לא לפחד לשאול שאלות, לעשות טעויות, ולהרכיב משפטים חדשים 

 

להתכונן למבחנים - בהצלחה!

אנחנו ב-בהצלחה שמחים לתת לכם את כל מה שאתם צריכים כדי להתכונן למבחנים, כולל חומרי לימוד, דפי עבודה, ועוד. 

אם יש משהו שאתם צריכים ולא מצאתם באתר, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשתדל להוסיף אותו.

תרגול מבחנים באנגלית לפי כיתה

למעבר לתרגול מבחנים באנגלית לפי הכיתה הרלוונטית עבורכם - לחצו על הקישור.

מאמרים נוספים

בהצלחה - אתר המבחנים של ישראל

אתר בהצלחה הוקם בכדי לעזור לילדינו להצליח בלימודים ובבחינות המתקיימות בבתי הספר של מערכת החינוך בישראל וזאת ע”י אימון ותרגול של פתירת מבחנים באופן עצמאי כשלב מכין למבחנים בבתי הספר.