כך תגיעו מוכנים למבחנים במתמטיקה

כל אחד מאיתנו מכיר בדיוק את המצב הבא: עוד שבוע יש מבחן במתמטיקה, ואני לא יודע כלום. כל המספרים נראים כמו אותיות בסינית, הנוסחאות ארוכות ומסובכות, ומי בכלל מכיר את השיטה של חילוק ארוך בשנות האלפיים? אבל אל דאגה - אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שהכל בסדר, ואין סיבה שלא תגיעו למבחן מוכנים ובטוחים בעצמכם.

בדיוק לשם כך הכנו לכם את המאמר הבא, עם המון טיפים של אלופים שידאגו שתעברו את המבחנים בשלום ואולי אפילו תצליחו להוציא 100.

 

טיפ ראשון: הבנת הנקרא

נכון, במבחן בודקים איך אנחנו פותרים שאלות בחשבון, ולא שאלות בעברית. אבל כל שאלה וכל תשובה תלויה במידה רבה בהבנת ההוראות. קחו את הזמן לקרוא אותן, להבין בדיוק מה מבקשים מכם, ולענות בהתאם. זהו הצעד הראשון בדרך להצלחה.

איך מתאמנים על הבנת הנקרא?

פתרו הרבה שאלות במתמטיקה וקראו את ההוראות בכל פעם. הקפידו להיות מרוכזים ולא לדלג על אף חלק.

כך תגיעו מוכנים למבחנים במתמטיקה

טיפ שני: תרגול, תרגול, תרגול

אין תחליף לאימון ותרגול. הדבר היעיל ביותר הוא להציב לעצמכם מטרה יומית, אשר תדרבן אתכם ותעזור לכן להיות מוכנים בזמן של המבחן. תוכלו אפילו לקבוע מטרה לכל שבוע, ולבנות לעצמכם לוח למידה יעיל. מומלץ לשתף עוד חבר או חברה, כדי שלא תהיו לבד במערכה. חוץ מזה, הרבה יותר כיף ללמוד ביחד מאשר לבד, לא? 

דוגמה למטרה יומית

הורידו והדפיסו חמישה מבחנים מאתר מבחנים לבית ספר יסודי. פתרו את כל המבחנים, כאשר אחרי כל אחד מהם אתם לוקחים הפסקה, מנשנשים משהו ואז משווים את התשובות שלכם עם גיליון התשובות הנכונות. הקפידו לבדוק איפה היו הטעויות שלכן, מה גרם להן, ואז לפתור שוב את השאלות שהיו לכם קשות. בצורה זו, תוכלו להשתפר במהירות.

 

טיפ שלישי: התקלחו

זה אולי נשמע קצת מוזר, אבל מקלחת עוזרת ללמידה - בעיקר אם אתם אמיצים ויכולים לעשות מקלחת קרה. אתם אתם מרגישים שכבר נמאס לכם ללמוד ואתם לא מצליחים להתרכז יותר, פשוט קפצו למקלחת, ותראו איך תוך מספר שניות אתם שוב מרגישים כמו חדשים. תודו לנו אחר כך…

 

טיפ רביעי: חשבו את הזמן העומד לרשותכם

בין אם קיבלתם הארכת זמן במבחנים ובין אם לא, מרגע שאתם יושבים מול גליון הבחינה - השעון מתחיל לתקתק. בגלל זה הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לחלק את הזמן בצורה הנכונה ביותר עבורכם. הקציב זמן ייעודי לכל שאלה, והסתכלו על השעון מדי פעם ופעם, כדי שלא תמצאו את עצמכם בסוף הבחינה לפני שסיימתם לפתור את כל השאלות.

איך לקבל הארכת זמן?

הארכת זמן במבחנים מתקבלת על ידי עריכת אבחון דידקטי או פסיכודידקטי מקצועי. בחלק ממוסדות הלימוד ניתן לגשת לאבחון מסוג זה. אם אצלכם הדבר הוא לא כך - יכול להיות שתוכלו לגשת לאבחון באופן פרטי. פנו ליועץ או ליועצת בבית הספר או במכללה שלכם לפרטים נוספים.

 

ולסיכום - פשוט תהיו רגועים

לחץ לפני בחינות הוא כמעט אף פעם לא דבר טוב. נכון, להיות רגועים זה דבר שקל יותר להגיד מאשר לעשות. אבל אם תעקבו אחרי כל הטיפים שכתבנו לכם כאן, תישנו טוב בלילה שלפני המבחן, תאכלו אוכל בריא ותנשמו עמוק, אנחנו מבטיחים שמפלס החרדה יהיה הרבה יותר נמוך משנראה לכם. למידה למבחנים - בין אם מדובר במבחנים במתמטיקה, לשון, ספרות או מדעים - היא מיומנות נרכשת, ואנחנו מאמינים שכל אחד יכול להצליח בזה. בהצלחה לכולם!

קישורים לתרגול מבחנים במתמטיקה

לתרגול מבחנים במתמטיקה לפי הכיתה הרלוונטית עבורכם - לחצו על הקישור.

לתרגול מבחנים במתמטיקה לכיתה ג' >>

לתרגול מבחנים במתמטיקה לכיתה ד' >>

לתרגול מבחנים במתמטיקה לכיתה ה' >>

לתרגול מבחנים במתמטיקה לכיתה ו' >>

לתרגול מבחנים במתמטיקה לכיתה ז' >>

לתרגול מבחנים במתמטיקה לכיתה ח' >>

לתרגול מבחנים במתמטיקה לכיתה ט' >>

מאמרים נוספים

בהצלחה - אתר המבחנים של ישראל

אתר בהצלחה הוקם בכדי לעזור לילדינו להצליח בלימודים ובבחינות המתקיימות בבתי הספר של מערכת החינוך בישראל וזאת ע”י אימון ותרגול של פתירת מבחנים באופן עצמאי כשלב מכין למבחנים בבתי הספר.