איך לתרגל מבחן סוף שנה במתמטיקה

עומדים בפני מבחן סוף שנה במתמטיקה? כדי להיות בטוחים שתעברו אותו בהצלחה, הדבר הכי חשוב הוא תרגול. כמו שבטח כבר שמעתם אלפי פעמים, הדבר החשוב במתמטיקה הוא לא התוצאה אלא הדרך. גם אם לא הגעתם לפתרון הנכון בגלל טעות קטנה בחישוב, אתם יכולים לקבל ציונים גבוהים אם תראו שאתם מבינים איך הדברים עובדים.

מה היא הדרך הטובה ביותר לתרגל לקראת מבחן במתמטיקה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להיות יעילים.

 

השתמשו במבחנים אמיתיים

הדבר הכי חשוב כשאתם מתרגלים לקראת מבחן סוף שנה במתמטיקה הוא להשתמש בשאלות שבאמת יכולות להופיע. כדי לעשות את זה, תוכלו להוריד מאתר בהצלחה מבחנים לדוגמה אשר יעזרו לכם להבין מה היא רמת הקושי שאתם צריכים להיות מוכנים אליה. 

איך נדע איזה מבחנים להוריד?

באתר "בהצלחה" יש מאות מבחנים, אשר מחולקים לרמות קושי שונות לפי הכיתות (מבחנים לכיתות היסודי, מבחנים לחטיבה, ועוד). מה שאתם צריכים לעשות הוא לשוט להכנס לעמוד אשר מתאים לכיתה שלכם, לבחור כמה מבחנים אקראיים ולהדפיס אותם. כך תוכלו ליצור מאגר איכותי של שאלות לתרגול.

 

הנה קישורים לעמודי מבחנים במתמטיקה לפי כיתה:

לתרגול מבחנים במתמטיקה לכיתה ג' >>

לתרגול מבחנים במתמטיקה לכיתה ד' >>

לתרגול מבחנים במתמטיקה לכיתה ה' >>

לתרגול מבחנים במתמטיקה לכיתה ו' >>

לתרגול מבחנים במתמטיקה לכיתה ז' >>

לתרגול מבחנים במתמטיקה לכיתה ח' >>

לתרגול מבחנים במתמטיקה לכיתה ט' >>

מבחן סוף שנה במתמטיקה - ההזדמנות להתכונן לשנה הבאה

לא הרבה תלמידים חושבים על זה, אבל האמת שמבחן סוף שנה במתמטיקה הוא גם סוג של מבחן התחלה לשנה הבאה - בעיקר אם אתם עומדים בפני חלוקה להקבצות או ליחידות לבגרות. באמצעות למידה מעמיקה למבחן סוף השנה, אתם יכולים ליצור לעצמכם בסיס חזק ואיתן אשר יעזור לכם להגיע לפתיחת השנה הבאה כשאתם מוכנים לכל אתגר. 

אז אם אתם שואפים להיות במגמה ריאלית, להתקבל לחמש יחידות, או פשוט להוציא את הציונים הכי גבוהים בכיתה - כדאי שתתחילו לחרוש.

מבחן סוף שנה במתמטיקה

ללמוד עם חברים

למידה עם חברים למבחן סוף שנה במתמטיקה היא דרך מעולה להשתפר בחומר - בין אם אתם כבר יודעים אותו וצריכים תרגול נוסף, או מתקשים וצריכים מישהו אחר שיסביר לכם.

אם אתם כבר יודעים את החומר, תוכלו להיות אלה שמסבירים. מהר מאוד אתם תגלו שכשאתם צריכים לגרום למישהו אחר להבין איך עושים את הדברים, הזיכרון שלכם מתחזק והידע נטמע עמוק יותר בתוך המוח. דרך אגב, גם לדבר לעצמכם בזמן שאתם לומדים לבד זו דרך מעולה לזכור את הדברים טוב יותר.

האם גם מי שמתקשה בחומר יכול ללמוד בקבוצה?

כמובן שכן. אם אתם מתקשים בחומר ולא מצליחים לפתור את השאלות, למידה בקבוצה יכולה לעזור לכם אפילו יותר. בזמן שלומדים בקבוצה, תוכלו לבקש מהחברים שיסבירו לכם את החלקים הקשים ויקדמו אתכם במקומות שאתם נתקעים בהם. 

 

למה חשוב גם ליהנות בזמן שלומדים?

אחד הדברים החשובים ביותר כשלומדים הוא פשוט ליהנות. אם תצליחו ליהנות מהתהליך, יכולת ההתמדה שלכם תעלה, תהיה לכם יותר מוטיבציה, וגם הזיכרון ישתפר. למרות שמתמטיקה לא באה לכל אחד באופן טבעי, יש בה הרבה דברים יפים שאפשר פשוט לגלות.

 

ללמוד למבחנים עם אתר "בהצלחה"

אנחנו באתר בהצלחה מעניקים לכל התלמידים בישראל גישה לעשרות מבחני סוף שנה במתמטיקה וגם במקצועות נוספים. כל מה שצריך לעשות הוא להוריד, להדפיס ולהתחיל ללמוד. יש נושא שחסר לכם?

פנו אלינו, ונענה בהקדם. אנחנו פועלים כדי לשמור את אתר בהצלחה האתר המקיף והשימושי ביותר למורים ותלמידים ובגילאי בית הספר היסודי וחטיבת הביניים.

 

מאמרים נוספים

בהצלחה - אתר המבחנים של ישראל

אתר בהצלחה הוקם בכדי לעזור לילדינו להצליח בלימודים ובבחינות המתקיימות בבתי הספר של מערכת החינוך בישראל וזאת ע”י אימון ותרגול של פתירת מבחנים באופן עצמאי כשלב מכין למבחנים בבתי הספר.