טיפים להורים: איך לעודד את ילדך להתמיד בלימודים

אחד הקשיים שכל הורה מתמודד איתם הוא האתגר הלימודי. לא כל הילדים אוהבים ללמוד, וזה בסדר גמור, אבל אנחנו כהורים תמיד נרצה שהם יממשו את מלוא הפוטנציאל שלהם ויצליחו בלימודים כמה שיותר. עם זאת, ישנם ילדים שלא רוצים להתמיד בלימודים ומעדיפים להשקיע דווקא בדברים אחרים. 

לא בטוח ששיחות ארוכות הן אלו שיצליחו להשפיע על הילדים שלכם ולגרום להם להתמיד בלימודים, אז איך בכל זאת אפשר לעשות את זה בצורה טובה ונכונה? בין אם הילד שלכם עומד בפני מבחן באנגלית לכיתה ו׳, ד׳, ט׳ או כל כיתה אחרת – יש לנו את הטיפים הטובים ביותר עבורכם. 

הבינו מה מונע ממנו להתמיד

ישנם מקרים בהם הילדים מסרבים להתמיד במקצוע אחד ספציפי, ובמקרים אחרים יש להם רתיעה של ממש בלמידה באופן כולל. בשני המצבים, חשוב שתרדו יחד לשורש הבעיה ותבינו מה מונע מהילד או הילדה שלכם להתמיד בלמידה. פעמים רבות תגלו כי הסיבה לכך כלל אינה קשורה בקשיי למידה או ריכוז אלא באלמנטים חברתיים, פחד מכישלון או השוואה לחברים שלהם לכיתה. 

איך לעודד את ילדך להתמיד בלימודים

הציעו חיזוקים חיוביים

לילד יש בקרוב מבחן במדעים לכיתה ז׳ והוא מסרב לשבת וללמוד אליו ברצינות? הורים רבים מבצעים מעין הסכמים עם הילדים שלהם, שבסופו יש מעין חיזוק חיובי שמדרבן אותם לשבת וללמוד. החל מהענקת דמי כיס בעקבות הצלחה מסוימת במבחנים, הבטחה לפעילות מהנה ומשותפת בימים שלאחר המבחן ועוד. אל תפחדו להיות יצירתיים ולחשוב יחד עם הילד על פעולת תגמול שתתאים לשני הצדדים. 

התעניינו בלימודים שלהם ולמדו יחד איתם

בתוך שגרת היומיום העמוסה זה יכול להיות קשה לנסות ולהכיר את שגרת הלמידה של הילדים, אך עבורם זה יכול לעשות את ההבדל. השתדלו לשאול מדי פעם את הילדים על הימים שלהם בבית הספר, איך הולך להם מבחינה לימודית והאם יש להם מבחן חשוב בקרוב. לדוגמא, אם תשמעו שהם עומדים בפני מבחן במתמטיקה לכיתה ו׳ תוכלו לשבת יחד איתם וללמוד בצורה נעימה.

ההתעניינות שלכם והעובדה שאתם מוכנים להקדיש מהזמן שלכם ולשבת איתם תוכל להעביר להם מסר ברור בנוגע למוסר הלימודים שאתם מצפים מהם (ומעצמכם), ובכך לעודד אותם להתמיד בלמידה לאורך זמן. 

תרגלו כמה שיותר מבחנים 

אחת הסיבות שילדים לא אוהבים להשקיע או להתמיד בלימודים הוא הלחץ מפני הבחינות שהם עתידים לעבור. מדובר בלחץ הגיוני, אבל כזה שאפשר להתכונן לקראתו. איך? בעזרת היכרות מקדימה עם מבחנים דומים! אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא דרך שימוש באתר מבחנים לבית ספר יסודי, לחטיבת הביניים או לתיכון, בהתאם לגיל הילד. 

למשל, באתר שלנו תוכלו למצוא מגוון רחב של מבחנים בשלל מקצועות המיועדים לשכבות גיל שונות, כך שהילד שלכם יוכל לתרגל כמה שיותר ולהגיע למבחן בתחושת ביטחון והיכרות עם הפורמט של המבחן. מדובר בכלי חשוב במיוחד עבור תלמידים צעירים או כאלו שהתחילו ללמוד מקצוע חדש.

למשל, אם הילד שלכם עומד בפני מבחן באנגלית לכיתה ד׳, וזהו המבחן הראשון שלנו במקצוע, נסו לתרגל איתו כמה מבחנים לדוגמא. בכך תוכלו להעלות את רמת האמונה והביטחון שלו בעצמו, מה שישפיע לטובה על הציונים שלו ויגרום לו לרצות להמשיך וללמוד. 

צוות האתר שלנו מזמין אתכם להמשיך לגלוש כאן ולגלות את עשרות המבחנים שכבר מחכים לילדיכם! המבחנים ממוינים בהתאם לשכבות הגיל כך שתוכלו למצוא את המבחנים שמתאימים לכם בקלות ובמהירות. אנחנו מאחלים לכם ולילדכם למידה נעימה ומוצלחת!

 

מאמרים נוספים

בהצלחה - אתר המבחנים של ישראל

אתר בהצלחה הוקם בכדי לעזור לילדינו להצליח בלימודים ובבחינות המתקיימות בבתי הספר של מערכת החינוך בישראל וזאת ע”י אימון ותרגול של פתירת מבחנים באופן עצמאי כשלב מכין למבחנים בבתי הספר.