איך ללמוד מהבית? 5 טיפים ללמידה מרחוק

למידה מרחוק זה דבר כיפי ונוח, אבל יכול להיות גם מאוד מאתגר. מצד אחד זה כיף לקום מהמיטה, לשתות קפה, לקחת את הזמן ולעשות הרבה הפסקות. מצד שני, כשלומדים מהבית יש הרבה מאוד פיתויים אשר יכולים להסיח את דעתכם ממה שאתם בעצם צריכים לעשות.

במאמר הבא אנחנו הולכים לתת לכם חמישה טיפים חשובים, שיעזרו לכם להישאר מרוכזים לאורך זמן ולהגיע להספקים גבוהים. מומלץ לקרוא עד הסוף, להדפיס ולתלות על המקרר!

 

טיפ ראשון: עבדו לפי לוח זמנים

הדבר החשוב ביותר הוא לתכנן לוח זמנים שבועי של למידה, שבו תגדירו לעצמכם בדיוק באילו שעות אתם לומדים כל יום וכמה חומר אתם צריכים להספיק. נסו להיות ריאליים. בתוך לוח הזמנים הזה קחו בחשבון הפסקות, ארוחות, וסתם דברים שיקחו לכם יותר זמן מהצפוי. אל תעמיסו על עצמכם יותר מדי, ומצד שני - אל תוותרו ותשתדלו לעמוד במה שהגדרתם.

איך לתכנן לוח זמנים יעיל?

יש הרבה דרכים ושיטות לתכנון לוח זמנים שיעזור לכם בלמידה. ביוטיוב תוכלו למצוא עשרות מדריכים אשר יסבירו לכם בדיוק כיצד לעשות זאת. בגדול, חשוב לשמור את הדברים שדורשים יותר מאמץ לשעות שבהן קל לכם להתרכז, ואת המשימות הפשוטות לסוף היום. 

 

טיפ שני: תתלבשו בבוקר

זה אולי נשמע מגוחך, מוזר ומובן מאליו, אבל אם תתלבשו בבוקר - אתם כנראה תספיקו יותר. הסיבה לכך היא פסיכולוגית לחלוטין. כשאנחנו נשארים בפיג'מה אנחנו מרגישים עייפים וישנוניים, וזה מאט את קצב העבודה או הלמידה שלנו במידה משמעותית. לכן - צאו מהפיג'מה, עשו קצת מתיחות, לבשו ג'ינס ושבו מול השולחן כמו שהייתם יושבים בכיתה. 

איך ללמוד מהבית

טיפ שלישי: הזמינו חברים מהכיתה 

להזמין חברים ללמידה משותפת זה תמיד רעיון טוב. כשלומדים עם עוד אנשים יותר קל להתגבר על קשיים, מכשולים ואתגרים. אם לאחד מהחברים נמאס, האחרים תמיד יכולים לעודד אותו ולעזור לו להמשיך זה גם הופך את ההפסקות להרבה יותר כיפיות - רק חשוב לשים לב שההפסקה לא הופכת לבילוי שיסיח את דעתכם מהדבר שלשמו התכנסתם. 

 

טיפ רביעי: השתמשו במבחנים לדוגמה

לקרוא את החומר היבש שוב ושוב זה טוב ויפה, אבל מה שיכין אתכם לרגע האמת הוא כמובן מבחנים אמיתיים. תוכלו למצוא מבחנים לדוגמה כמעט בכל מקצוע ולכל גיל, באתר מבחנים לבית ספר יסודי או באתרי אינטרנט אחרים. זכרו שכשזה מגיע למבחנים, תרגול היא מילת המפתח. ככל שתתרגלו יותר מבחנים לדוגמה, כך יהיה לכם קל יותר לפתור את המבחן האמיתי.

איפה למצוא חומרים שיעזרו לנו ללמוד?

יש מגוון מקומות אשר מהם ניתן לשאוב חומרי לימוד. אם אתם סטודנטים באקדמיה, אתם בטח מכירים את גוגל סקולר - מנוע החיפוש המציג מאמרים מקצועיים. בנוסף יש את אתר מט"ח, בו תוכלו למצוא מגוון חומרים בעברית. 

אם אתם מחפשים חומרים לכיתות א' עד ט', אתר "בהצלחה" מרכז חומרי לימוד ומבחנים במגוון נושאים שונים, שיעזרו לכם להגיע למבחן עם כל הידע הדרוש כדי לעבור אותו בציון גבוה מאוד.

 

אתר בהצלחה - ללמוד למבחנים בכיף

עם אתר "בהצלחה" תוכלו ללמוד בהנאה לכל מבחן. החומרים באתר שלנו מותאמים לתכניות הלימוד בבתי הספר היסודיים והעל-יסודיים, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שאתם לא לומדים שום דבר מיותר. אם אתם צריכים מידע נוסף בכל נושא, אנחנו מזמינים אתכם לכתוב לנו. נשמח לשמוע מכם!

 

מאמרים נוספים

בהצלחה - אתר המבחנים של ישראל

אתר בהצלחה הוקם בכדי לעזור לילדינו להצליח בלימודים ובבחינות המתקיימות בבתי הספר של מערכת החינוך בישראל וזאת ע”י אימון ותרגול של פתירת מבחנים באופן עצמאי כשלב מכין למבחנים בבתי הספר.