למה חשוב לתרגל מבחנים במקצועות הליבה?

כולם אומרים לנו שחושב לתרגל מבחנים, אבל אף אחד לא מסביר למה. מהי הסיבה שבגללה צריך לא רק לקרוא את החומר, לחזור עליו ולשנן, אלא גם לענות על שאלות בפועל? כשאנחנו כותבים תשובות לשאלות במבחנים, אנחנו למעשה מתרגלים את המוח ומטמיעים טוב יותר את החומר שלמדנו. באמצעות ניסוח התשובה במילים שלנו, אנחנו הופכים אותה לחלק ממאגר הידע הזמין לנו לשימוש בעת המבחן האמיתי. 

נשמע מסובך? אל דאגה. קראו את הכתבה הבאה.

תרגול מבחנים במקצועות הומניים

תרגול מבחנים במקצועות הומניים, כמו היסטוריה, לשון וספרות, הוא חיוני במיוחד. לכל אחד מהמקצועות האלו יש שיטה ייחודית לפתרון מבחנים, שברגע שעולים עליה - הכל נהיה הרבה יותר פשוט.

תרגול מבחנים בספרות

המפתח לתרגול מבחנים בספרות הוא היכרות מעמיקה עם היצירה עליה אתם כותבים. חשוב מאוד להביא בפתרון שלכם לא רק את הפרשנות שלמדתם בכיתה, אלא גם פרשנות אישית שלכם, שתראה שאתם באמת מבינים את הסיפור והנושא עד העומק שלהם.

לתרגול מבחנים בספרות >>

תרגול מבחנים בהיסטוריה

לכתוב תשובות במבחן בהיסטוריה זה למעשה כמו לכתוב סיפור עלילתי. כדי שהסיפור יהיה ברור, אתם צריכים להיות בקיאים בכל הפרטים - בראש ובראשונה בסדר הכרונולוגי של האירועים. כשאתם כותבים מבחן בהיסטוריה, השתמשו בציר זמן שיעזור לכם להבין מה בא לפני מה. תודו לנו אחר כך.

לתרגול מבחנים בהיסטוריה >>

תרגול מבחנים במקצועות הליבה

תרגול מבחנים במקצועות ריאליים

תרגול מבחנים במקצועות ריאליים הוא מעט שונה ממקצועות הומניים, אך הכרחי לא פחות ואפילו יותר.

תרגול מבחנים בחשבון, מתמטיקה, אלגברה וגיאומטריה 

מבחנים בחשבון ובמתמטיקה הם הבסיס לחשיבה כמותית מוצלחת. ברגע שתבינו את הדרך לפתרון, כל הדרכים יהיו פתוחות בפניכם. השתמשו בדפי נוסחאות, על מנת להתרגל לעבוד בצורה מסודרת ושיטתית. זכרו להראות תמיד את הדרך ולא רק את הפתרון הסופי של השאלה - זה הדבר שבסופו של דבר תקבלו עליו את הציון. 

לתרגול מבחנים במתמטיקה >>

איך לתרגל מבחנים בצורה הכי יעילה?

אתם בטח שואלים את עצמכם מה היא הדרך הטובה ביותר להגיע להצלחה. הנה שני טיפים חשובים שיעזרו לכם במשימה.

להיעזר במורים וחברים

היעזרו כמה שיותר באנשים שמסביבכם. בקשו מהמורים לבדוק אם אתם עובדים נכון, והשוו מבחנים עם חבריכם לכיתה. אם יש מקצוע שאתם חזקים בו, נסו לעזור למי שצריך זאת, ולבקש עזרה במקצועות שאתם מרגישים פחות בטוחים בהם.

להשתמש בסטופר

השתמשו בסטופר גם בתרגולים ולא רק במבחן האמיתי (כן, גם אם עשיתם אבחון ואתם זכאים להארכת זמן). שימוש בסטופר יסייע לכם להעריך את עצמכם נכון יותר ולדעת איזה אחוז מזמן הבחינה תופסת כל שאלה.

תרגול מבחנים - הרגלים נכונים

חשוב מאוד לזכור שהמפתח לתרגול מבחנים וכמובן להצלחה בזמן אמת הוא פיתוח של הרגלי למידה נכונים.

הרגלי למידה הם דבר חשוב מאוד. עקביות, עבודה יום יומית, יכולת להתרכז ועוד, כל אלה יושגו על ידי פיתוח שיטתי של יכולות הלמידה שלכם. ביוטיוב תוכלו למצוא מגוון רחב של סרטונים המסבירים איך לפתח שיטות למידה אשר מתאימות לכם באופן אישי.

לסיכום, איך לתרגל מבחנים ולהצליח בלימודים לטווח הארוך?

כפי שכבר כתבנו, המפתח הוא כמובן פיתוח הרגלי למידה יעילים. היכולת ללמוד באופן עצמאי היא בעלת ערך גדול מאוד בעולם של ימינו - בבית הספר, בצבא, באוניברסיטה ובעבודה. כמו שפילוסופים אומרים כבר מאות רבות של שנים - ידע הוא כוח, ומי שצובר אותו הוא מי שמצליח בסופו של דבר.

באתר שלנו תוכלו למצוא עשרות מבחנים, שיעזרו לכם בתרגול השוטף. המטרה שלנו היא שתגיעו הכי רחוק שרק אפשר, וההצלחה שלנו היא ההצלחה שלכם.
 

הנה כמה קישורים לתרגול מבחנים לכיתה ה':

 

הנה כמה קישורים לתרגול מבחנים לכיתה ו':

מבחן במתמטיקה לכיתה ו

מבחן באנגלית לכיתה ו

מבחן בעברית לכיתה ו

מבחן במדעים לכיתה ו

 

מאמרים נוספים

בהצלחה - אתר המבחנים של ישראל

אתר בהצלחה הוקם בכדי לעזור לילדינו להצליח בלימודים ובבחינות המתקיימות בבתי הספר של מערכת החינוך בישראל וזאת ע”י אימון ותרגול של פתירת מבחנים באופן עצמאי כשלב מכין למבחנים בבתי הספר.