איך ללמוד אנגלית לבד בבית?

שליטה באנגלית היא מיומנות יקרת ערך שלא כדאי לוותר עליה ואת הלמידה ניתן לעשות כיום לאו דווקא לפי השיטות המסורתיות של מורה וכיתה. יש פלטפורמות מעולות שאפשר דרכן ללמוד אנגלית לבד מהבית ושווה להכיר אותן.

לימוד אנגלית מהבית

בעולם הרחב שהפך כיום לכפר גלובלי, שליטה באנגלית היא מיומנות יקרת ערך שיכולה לפתוח דלתות לאינספור הזדמנויות, הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית. למרבה המזל לא צריך כיתה או מורה כדי ללמוד. אפשר לצאת למסע המרגש של לימוד האנגלית ישירות מהבית, באופן עצמאי ויעיל. איך? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בכך.

הצבת מטרות ברורות

מה הסיבות ללימוד האנגלית? האם זה למטרות נסיעה, עבודה, צמיחה אישית או מבחנים לבית הספר? הגדרת מטרות ברורות תעזור לשמירה על המוטיבציה. 

בניית לוח זמנים

קביעת לוחות זמנים המתאימה לשגרת היומיום הספציפית מאפשרת למידה נוחה ואפקטיבית. עקביות היא המפתח להצלחה בלימוד שפה. כאשר מפנים זמן בכל יום באותה שעה כדי לשבת וללמוד, ניתן להגיע ללמידה אפקטיבית.

ללמוד אנגלית לבד

חלוקה למקטעים

מחלקים את השיעורים למקטעים שונים בכל יום, בהתאם להתקדמות בחומר. לדוגמא, התמקדות בכישורי שפה ספציפיים כגון הקשבה, דיבור, קריאה או בנושאי לימוד שונים כגון אוצר מילים, דקדוק וכד'. 

בניית סביבת למידה נוחה

לפנות מקום שקט בבית, מואר היטב, בו תנאי הלמידה יהיו אופטימליים כך שאפשר יהיה להתרכז וללמוד ללא הסחות דעת. 

שימוש במשאבים מקוונים

ניתן לנצל משאבים מקוונים רבים, בחינם ובתשלום כגון אפליקציות ללימוד שפה כמו דואלינגו או אתרי אינטרנט. מומלץ גם לחפש פלטפורמות לחילופי שפה כדי לתרגל דיבור עם דוברי שפת אם. 

לחיות בתוך עולם של אנגלית

כדאי לשנות את הגדרות השפה במכשירים ובמדיה החברתית לאנגלית. כמו-כן, לצפות בסרטים ותוכניות טלוויזיה באנגלית כדי לזהות את יכולת ההאזנה, הבנת משפטים ותוכן מדובר. לנסות להתכתב באנגלית עם חברים ובני משפחה ולהאזין למוזיקה ופודקאסטים באנגלית באופן קבוע.

לקרא הרבה אנגלית

להתחיל עם ספרים, מגזינים ובלוגים לא מורכבים ולהתקדם בהדרגה לטקסטים מסובכים יותר. אפשר להשתמש במילונים מקוונים ובכלי תרגום שונים כאשר נתקלים במילים לא מובנות. 

לדבר בקול רם

לתרגל הגייה, שטף דיבור ואינטונציה על ידי קריאה בקול רם, דקלומים או ניהול שיחות דמיוניות. מומלץ להקליט את הדיבור ולהאזין לו כדי לדעת כיצד להשתפר. 

לכתוב באופן קבוע

לנהל יומן או בלוג באנגלית. אפשר לכתוב על חוויות יומיומיות ולהעלות מחשבות ורעיונות. לאחר הכתיבה יש לקרוא את הנכתב וכדאי אף לבקש משוב מדוברי אנגלית ברמת שפת.

הצטרפות לקהילות מקוונות

מומלץ להשתתף בפורומים באנגלית, קבוצות מדיה חברתיות או פלטפורמות של חילופי שפות כדי ליצור קשר עם לומדים אחרים ודוברי שפת אם.

מעקב אחר ההתקדמות האישית

כדאי להתנסות במבחנים שונים ברמות שונות כדי לעקוב אחר ההתקדמות ומיומנויות השפה שנצברו. מומלץ לעשות זאת באמצעות כלים ומבחנים להערכה באתרים שונים המציעים זאת כגון אתר מבחנים לבית ספר יסודי.

פניה לעזרה מקצועית

אם מגיעים לרמה מתקדמת או זקוקים להכשרה נוספת, אפשר לשקול לשכור מורה מקוון או להירשם לקורס אנגלית מקוון. 

לשמור על התמדה וסבלנות

לימוד שפה חדשה הוא תהליך הדרגתי ולא צריך להתייאש מאתגרים ומכשולים. ממשיכים קדימה, שומרים על מוטיבציה ולומדים מטעויות. 

לסיכום, בלמידה אישית, כל אחד מתקדם בקצב שלו, בהתאם ליכולותיו. טיפים אללו יכולים לסייע בהתאמת תהליכי למידה להעדפות וצרכים אישיים של כל אחד. והכי חשוב זה להנות מהתהליך של למידת השפה האנגלית, בנוחות ובאופן עצמאי.  
 

מאמרים נוספים

בהצלחה - אתר המבחנים של ישראל

אתר בהצלחה הוקם בכדי לעזור לילדינו להצליח בלימודים ובבחינות המתקיימות בבתי הספר של מערכת החינוך בישראל וזאת ע”י אימון ותרגול של פתירת מבחנים באופן עצמאי כשלב מכין למבחנים בבתי הספר.