איך לזכור חומר למבחן?

ללמוד למבחנים זה לא דבר פשוט בכלל. לפעמים אנחנו יכולים לקרוא את החומר עשרות פעמים, והוא עדיין לא יכנס לנו לראש כמו שצריך. כדי ללמוד בצורה יעילה, אתם צריכים לעבוד בצורה שיטתית ומסודרת.

לשם כל הכנו לכם מאמר אשר מסביר איך לזכור חומר למבחן בצורה טבעית, כך שברגע האמת תוכלו לשלוף את התשובות הנכונות - ואולי אפילו לרענן את החומר בקלות לפני הבגרות או המתכונת (לתיכוניסטים שביניכם). שיהיה לנו בהצלחה!

 

הכי חשוב: להבין מה אתם קוראים

כשמדברים על איך לזכור חומר למבחן, הדבר שהכי חשוב לוודא הוא שאתם באמת מבינים את החומר, ולא רק משננים. הבנה של החומר, של ההיגיון שמאחורי הדברים, תעזור לכם "לסדר את הראש". 

לדוגמה, דמיינו שאתם מנסים לזכור דרך או מסלול. אם אתם לא בטוחים לאן המסלול מוביל או מה היא המטרה הסופית, הסיכוי שהוא יישאר בזיכרון שלכם הוא קלוש. אבל אם אתם יודעים לאן המסלול מוביל, הדרך תהיה הגיונית ויהיה לכם קל יותר לזכור אותה. 

איך לוודא שאנחנו מבינים את החומר?

הדרך הטובה ביותר לוודא שאתם מבינים את החומר היא לנסות להסביר אותו לחבר או חברה מהכיתה. אם הצלחתם להסביר את הדברים בצורה ברורה, סימן שאתם יודעים על מה אתם מדברים. בגלל זה, למידה בקבוצות היא מאוד מועילה.

 

להכין שליפים (אבל לא להשתמש בהם)

הכנסה של שליפים היא דרך שאנחנו מציעים להרבה תלמידים ששואלים אותנו איך לזכור חומר למבחן. הסיבה לכך היא שההכנה של השליף היא בפני עצמה פעולה מלמדת. על מנת להכין אותו, אתם צריכים לקרוא את כל החומר, להסיק בכוחות עצמכם מה הם הדברים החשובים ביותר, ולסכם את זה בכמה משפטים.

זה הוא שלב חשוב בתהליך הלמידה. אבל אנחנו מזכירים שוב - את התוצאה הסופית, עדיף שתשאירו בבית ולא תיקחו איתכם לכיתה (שלא יפסלו לכם את המבחן בטעות…)

איך לזכור חומר למבחן

ללמוד עם חברים

ללמוד עם חברים זו דרך מעולה להפוך את תקופת החרישה למבחן למועילה וגם נעימה יותר. אתם יכולים להשתמש בקבוצת הוואטסאפ של הכיתה, ולקבוע קבוצות למידה בספרייה, בבתים של החברים או אפילו בפארק העירוני. ככה אתם מדרבנים אחד את השני ללמידה, וכשמישהו נתקע ולא מבין חלק מסויים בחומר - האחרים יכולים לעזור לו. 

איך ללמוד למבחן עם חברים?

יש הרבה דרכים שבהן תוכלו ללמוד למבחנים עם חברים. אחד הדרכים היעילות ביותר היא לחלק את החומר, כך שכל אחד מקבל חלק אחר. לפני שנפגשים, כל אחד לומד לבד בבית את החלק שלו. לאחר מכן, עושים סבב ובו כל אחד מסביר את מה שהוא למד. בצורה זו, הלמידה הופכת להרבה יותר פרקטית, וגם מעניינת. 

בין אם מדובר בספרות, היסטוריה או אזרחות, אתם תגלו שהחומר הופך להרבה יותר מעניין כאשר הוא מסופר מכמה נקודות מבט שונות. 

 

איך לזכור חומר למבחן במתמטיקה

הדרך הטובה ביותר לאיך לזכור חומר למבחן במתמטיקה היא פשוט תרגול. מתמטיקה, כמו שאתם כבר יודעים, היא עניין של מספרים. אתם צריכים לדעת לפתור את התרגילים בקלות ובמהירות. כדי לפתח את המיומנות הזו, יש צורך לתרגל - גם אם זה קצת מעיק ומעצבן. אז קדימה - לשנס מותניים, לשים מוזיקה מרגיעה ברקע, ולהתחיל ללמוד. 

ההמלצה שלנו היא להקדיש לזה חצי שעה בכל יום. ככה לא נכנסים ללחץ לפני המבחן. 

 

לזכור חומר למבחן בקלות עם אתר בהצלחה בלימודים

אנחנו באתר בהצלחה בלימודים מביאים אליכם את כל המבחנים המעודכנים של מערכת החינוך. בין אם אתם מורים או תלמידים, כאן תקבלו את הכלים היעילים ביותר אשר יעזרו לכם להגיע מוכנים ומזומנים לכיתה.

אז אם שאלתם את עצמכם איך לזכור חומר למבחן - הגעתם למקום הנכון! היעזרו במנוע החיפוש שלנו כדי למצוא את המבחנים ודפי העבודה שאתם זקוקים להם.

 

מאמרים נוספים

בהצלחה - אתר המבחנים של ישראל

אתר בהצלחה הוקם בכדי לעזור לילדינו להצליח בלימודים ובבחינות המתקיימות בבתי הספר של מערכת החינוך בישראל וזאת ע”י אימון ותרגול של פתירת מבחנים באופן עצמאי כשלב מכין למבחנים בבתי הספר.