טיפים להתמודדות עם לחץ בתקופת מבחנים

אם אתם בתקופת מבחנים ומרגישים שאתם נתונים תחת לחץ היסטרי, אתם לא לבד. זה ממש לא קל שיש שניים או שלושה מבחנים באותו שבוע, לכולם צריך להתכונן ובכולם צריך להצליח. אבל אתם לא חייבים להיכנע ללחץ. יש כמה דברים שיכולים להפוך את התקופה הזו להרבה יותר נסבלת.

אז איך עושים את זה? איך מתמודדים עם תקופת מבחנים קשה? בין אם אתם בחטיבה, בתיכון או כבר באוניברסיטה, הטיפים האלה יעזרו לכם - וזה בדוק.

 

הכינו רשימת משימות יומית

רשימת משימות יומית היא דבר מאוד חשוב על מנת להוריד ואף לפוגג את הלחץ. הקפידו שרשימת המשימות היומית שלכם תיהיה ריאלית - כלומר, אל תכתבו המון משימות שיהיה לכם קשה לעמוד בהן. בסוף כל יום עברו על הרשימה, ופרגנו לעצמכם על זה שהספקתם הכל.

למה רשימת משימות זה דבר כל כך חשוב?

הלחץ בתקופת המבחנים נובע מכך שאנחנו חושבים שיש לנו המון מה לעשות, שלא נספיק את הכל, מפחדים להכשל, וכו'. פירוק של הר המטלות אשר עומדות בפנינו למספר רשימות של משימות יומיות והכנסתן ללוח זמנים, עוזרת לדברים להיראות יותר מעשיים והגיוניים. לכן, אסור לוותר על רשימת משימות ולוח זמנים. 

 

הקפידו על שגרת יום יום טובה

שגרת יום יום יכולה להיות דבר מצויין שיעזור לכם להתמודד עם הלחץ במבחן. הקפידו להתעורר ולקום מהמיטה בשעה קבועה, לאכול נכון וגם לקחת הפסקות ולהתרענן. בצעו פעילות גופנית סדירה. הפעילות הגופנית משחררת אנדרופינים, אשר מהווים הורמון חשוב ביותר שעוזר לנו להרגיש טוב יותר ולהתמודד עם הלחץ. שכבו לישון בשעה מוקדמת, ואל תוותרו גם על הנאות, בילויים ומפגשים עם חברים (הכל במידה, כמובן).

דוגמה ללוח זמנים יומי לתקופת מבחנים

8:00 - קמים בבוקר, מתלבשים, מתארגנים ואוכלים

9:00 - יושבים ללמוד, עם הפסקה של עשר דקות כל שעה

13:00 - אוכלים ארוחת צהריים

14:00 - יושבים ללמוד, עם הפסקה של עשר דקות כל שעה

17:00 - יוצאים לעשות פעילות גופנית. יכול להיות ריצה, חדר כושר, משחק כדורגל עם חברים או כל דבר אחר

19:00 - עושים משהו כיפי כמו צפייה בסדרה בנטפליקס או בילוי בחוץ

22:00 - מתארגנים לשינה

00:00 - לילה טוב!

בעזרת לוח הזמנים היומי הזה, אנחנו סמוכים ובטוחים שתרגישו רגועים יותר ולחוצים פחות לקראת תקופת המבחנים.

טיפים להתמודדות עם לחץ במבחנים

אל תנסו לעשות הכל בבת אחת

או במילים אחרות: זכרו שתמיד יש מועד ב'. נכון, לפעמים זה קצת מבאס שלא לגמור עם הכל בבת אחת, ולצאת לחופש גדול ומשחרר. אבל מועדי ב' יכולים להיות פתרון לא רע עבור מי שלחץ המבחנים הוא בלתי נסבל מבחינתו. אתם לא חייבים להתמודד עם הכל ולהיות בלחץ מתמיד. לפעמים עדיף פשוט לשחרר - אנחנו מבטיחים שזה גם יעלה לכם את הציון במידה ניכרת. 

 

פנקו את עצמכם

אין שום דבר טוב להוריד את הלחץ כמו פשוט לפנק את עצמכם במה שאתם אוהבים. בין אם זה אמבטיה חמה, אוכל טעים, יציאה למקום מגניב עם חברים או סרט טוב עם פופקורן במיטה - הדרך הכי טובה להירגע היא פשוט לעשות את מה שאתם אוהבים, ולשכוח מהצרות. כל השאר כבר יסתדר מעצמו. רק אל תשכחו ללמוד.

 

ללמוד למבחנים בקלות עם בהצלחה

אנחנו באתר בהצלחה שמחים ללוות אתכם כל הדרך להצלחה במבחנים, עם מאגר המבחנים וחומרי הלימוד הטוב והיעיל ביותר בישראל. פשוט לחפש, להוריד ולהצליח. אין קל מזה.

הנה קישורים לעמודי תרגול מבחנים לפי מקצוע:


לתרגול מבחנים בספרות >>

לתרגול מבחנים בהיסטוריה >>

 

מאמרים נוספים

בהצלחה - אתר המבחנים של ישראל

אתר בהצלחה הוקם בכדי לעזור לילדינו להצליח בלימודים ובבחינות המתקיימות בבתי הספר של מערכת החינוך בישראל וזאת ע”י אימון ותרגול של פתירת מבחנים באופן עצמאי כשלב מכין למבחנים בבתי הספר.